28.12.09

Abadi detik 26.10.2009

Hhhhmmmm...mcm mane nk aku mulakan cite ni. Da bape kali cuba aku siapkan tp x leh sampai penghujung. Cite yg aku paparkan ni, bkn utk meraih simpati sesiapa cuma sekadar berkongsi pengalaman yg aku alami.
.
.
.
bergenang air mata...
.
.
.
ni laa permulaan cite nyer

setelah di sahkan pregnant oleh doctor...
siapa yg x gembira kan??? apatah lg bila tgk muka hubby yg senyum slalu
aku mengalami alahan yg teruk...

blk keje...mcm ade sumthing..darah???
terus je hubby bw aku ke klinik
nasib baik x de ape2...

aku keje mcm biasa..
rase susah nyer nk wt keje dlm keadaan ni
tetiba..
darah???
aku bleeding lg...

blk umh..g klinik lg
doctor ckp sume ok..
bb pun ok..alhamdulillah
mc n rest kt umh

keje lg...
darah..darah..???
bleeding wt kali ke 3
g klinik...
doctor nasihatkan aku supaya jgn drive n wt keje berat2
setelah discuss ngan hubby n family...
aku amik cuti tanpa gaji mulai 24.08 till 30.09
stay kt umh pastu continue rest kt kg
ade mama, adik2 n family jage aku

da rase sihat...
keje mcm biasa
g check up kt PPUKM..alhamdulillah
aku n bb ok
ermmm..da scan
bb boy
hubby aku suke sgt...dia terus carikan name
kami panggil "Aidil"

mane je hubby aku pegi..
mesti ingat Aidil..
rase bahagia sgt
tp...
ari tu 26.10.2009
(sampai bila2 pun aku x lupe tarikh ni)..
kul 5.00 pg
.
.
.
aku rase sakit sgt
x tau sakit kt mane
aku bangun n terus g toilet
tgk2...ade daraahhhh...
byk sgt
aku panggil hubby
terkejut dia tgk..
siap2 n terus ke PPUKM
sampai sane kul 6.00 pg
terus ke Emergency
aku da x tau ape melainkan rase sakit..
sakit sgt....
.
.
.
kebetulan doctor yg duty ari tu,
br je aku jumpe time check up
dia bw aku ke bilik n terus check
lain je muka dia
pastu aku dgr dia ckp ngan nurse..
da terbuka 4cm..
dia hairan sbb time tu aku br msk 21 mggu
darah...x henti2 kuar

lastly dia bg tau aku...
"ur bb mayb x dpt d slmtkan"
but
i akan cuba yg terbaik utk u n bb
dia panggil hubby aku gak
bg tau benda yg sama

air mata aku....
air mata hubby ku...
.
.
.
hubby call mama n mak
bg tau keadaan aku
sume terkejut

aku di bw msk ke deliver room
klu aku ok..aku x kan deliver lg
di saat tu...
aku berdoa pd Allah agar sume nyer slmt
hubby sentiasa menemani aku...
nurse, doctor pakar dr Arab
.
.
.
kul 9.50 pg
aku telah melahirkan Aidil
tp..
 Aidil x dpt di slmtkan sbb br 21 mggu
berat pun 400 g
aku tgk Aidil..
da cukup sume sifat anakku ni
aku tgk hubby...
tiada ape yg perlu kami ckp kan lg
hanya air mata menemani...
.
.
.
innalillah...anakku telah tiada

aku peluk Aidil..
hubby pun...

aku di temani doctor n nurse
sementara..
hubby pegi menyelesaikan urusan di bilik mayat
doctor n nurse x putus2 menasihati aku
agar bersabar n redha ngan ujian Allah ni

hubby dtg..
ade sesuatu dlm pelukan nyer
Aidil...
ku peluk ngan erat..
saat tu..
aku tau yg anakku betul2 telah tiada

aku di masukkan ke ward
hubby menguruskan pengebumian Aidil..
aku di temani nurse n doctor lg

da ptg...
hubby call...
anakku slmt dikebumikan
di Tanah Perkuburan Islam Batu 10, Cheras
air mataku..
ntah mengalir wt kali yg ke berapa
ngan tenang..hubby ckp
"tggu yer, jap lg abg dtg"..
tenang skt aku rase

di hospital..
bapa saudara n kluarga dtg..
ramai kengkwn opis yg sms
hubby dtg bersama ibu nyer
bg tau..
mlm ni mama sampai
lega sgt aku rase..
mlm tu aku di hospital lg
di temani suami tercinta
kul 4.30 pg...hubby g amik mama
terus bw mama ke hospital..adeq pun ade
mama ckp..ujung mggu ni angah n suami dtg
tumpah lg air mata ni...

esk nyer, aku di benarkan kuar
blk umh..
rase kosong sgt..
sunyi..
sesepi hati aku..
.
.
.
Ya Allah Ya Tuhanku..
aku redha ngan ujian Mu ini
ku mohon pd Mu Ya Allah..
tabahkanlah hati aku menghadapi dugaan ini..
tenangkanlah hati aku menerimanya
berilah aku kekuatan utk melaluinya ngan penuh kesabaran
tempatkanlah anakku dlm golongan org yg soleh...
Al Fatihah utk arwah anakku...
Muhammad Aidil Amshar b. Mohamad Shaifuddin
semoga rohmu aman n tenang di sana
aminnnn...
.
.
.
b..thanks 4 evething..
syg abg sgt2..
mama..tq d atas kasih sygmu
mak..tq sbb slalu mendoakan yg terbaik
trima kasih byk2 wt sume..family, kwn2 yg sentiasa bg
semangat n dorongan












No comments: